mgr Jakub Skrzek


E-mail

jakub.skrzek@wp.pl

Stanowisko i przebieg kariery naukowej

  • od 2011 – doktorant w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu Instytutu Polonistyki Stosowanej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
  • studia podyplomowe z zakresu Neurologopedii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
  • jednolite 5-letnie studia magisterskie na kierunku Filologia polska/logopedia, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Zainteresowania naukowe:

  • metody pracy w dyslalii;
  • oligofazja, szczególnie w Zespole Downa;
  • Zespół Pradera-Williego;
  • profilaktyka logopedyczna, wczesna interwencja logopedyczna,
  • dziecięce poczucie poprawności językowej.

Publikacje

Publikacje
Skrzek J., Diagnoza i terapia funkcji pokarmowych w obrębie okolicy orofacjalnej – połykania, gryzienia i żucia, [w:] S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray (red.), Wczesna interwencja logopedyczna, Gdańsk 2015 – złożone do druku.
Skrzek J., Dziecięce poczucie poprawności językowej – analiza wypowiedzi dzieci przedszkolnych, [w:] J. Zawadka (red.), Świadomość wybranych problemów logopedycznych, Warszawa 2014.
Skrzek J., Beata Ciecierska-Zajdel, „Trening głosu”recenzja książki, Studia Pragmalingwistyczne, Rok VI, Warszawa, 2014.
Skrzek J., Narzędzia diagnostyczne wykorzystywane do wykrywania wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Studia Pragmalingwistyczne, Rok IV, Warszawa 2012.
Skrzek J., Radosne r. Ćwiczenia wywołujące głoskę r i ją utrwalające, Gdańsk 2009.

Dorobek, doświadczenie, funkcje.

Towarzystwa Naukowe:

  • Towarzystwo Kultury Języka, Sekcja Logopedyczna, sekretarz.
  • Towarzystwo Kultury Języka, członek Głównej Komisji Rewizyjnej

Działalność zawodowa:

  • neurologopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju, Członek Zespołu Orzekającego).
  • neurologopeda w przedszkolu integracyjnym.

Wybrane szkolenia:

  • Wspieranie funkcji prelingwalnych w pracy logopedy z dziećmi od urodzenia do drugiego roku życia.
  • Opóźniony a zaburzony rozwój mowy – problemy diagnostyczne.
  • Diagnoza i terapia autyzmu.
  • Makaton.
  • Uczeń z zespołem Aspergera w szkole.
  • AAC, porozmawiaj z osobą, która ma poważne zaburzenia mowy.
  • Pomagam – wiem jak! Cykl szkoleń z tematyki całościowych zaburzeń rozwoju.
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy.
  • Wczesne zaburzenia funkcji oralnych (pokarmowych, oddechowych i fonacyjnych) u noworodków i niemowląt z grupy ryzyka obciążenia ciążowo-porodowego.
  • Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci.
  • Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne.
  • Symultaniczno-Sekwencyjna nauka czytania.
  • Metoda Krakowska w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – warsztat praktyczny
  • Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa.
  • Kurs na terapeutę Integracji Sensorycznej – I stopień.
 

WSTECZ